romek
piątek, 3 grudnia 2021, 13:14

SŁYNNE mecze lubelskiej pilki @ KIELCE * 1972 / STAL Kraśnik – CONCORDIA Piotrków 0:0 k. 5-3… – Ten co jak miał dzień i bronił wszystko, tym razem nie musiał… ***

Z lewej – Janusz Zaprawa, obok Ginter Adamski.

Piłkarze, którzy często musieli grać takie mecze wcześniej – czy to o awans czy też pucharowe. Pojechali do Kielc w nadziei obrony III ligi. Mieli w składzie medalistę młodzieżowych Mistrzostw Europy w Hiszpanii Marka Leśniewskiego, jednego z najlepszych graczy Lubelszczyzny (o ile nie najlepszego), Stanisława „Pawła” Pawłowskiego, czy bramkarza Janusza Zaprawę. W Krasniku mówiło się o nim, że jeżeli „ma swój dzień obroni wszystko”.

Jakby nie oceniać PIŁKRZEM tego meczu należałoby wybrać Janusza Zaprawe. Choćby za szczęście jakim go obdarzył los w tym meczu. Nie dość, że wybronił instynktownie strzał napastnika, kiedy piłka odbiła się od jego piersi, to jakby „zahipnotyzowal’ napastników podczas strzelania karnych. Nie musiał bronić – Krężec i Gawlica przestrzelili. Co ciekawe – jedenastki wykonywano widowiskowo, najpierw 5 uderzeń Stal Krasnik. Później tyle samo rywal. Czy było to rozwiązanie tylko okolicznościowe i jednorazowe, nie wiemy? Na pewno mniej widowiskowe niż obecne strzelanie „na przemian”.

Sezon 1971/1972 * lipiec / KIELCE * mecz barażowy o utrzymanie się w III lidze

* STAL Krasnik – CONCORDIA Piotrków 0:0 / k. 5-3
Karne dla Stali: Pawłowski, Kaczan, Mularski, Leśniewski, Anders.
STAL: Zaprawa, Burakiewicz, Kaczan, Dworzecki (Baluch), Sagan, Łada, Anders, Leśniewski, Mularski, Pawłowski, Golda.
Słynne mecze/hs

Dodaj komentarz

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są tylko i wyłącznie prywatnymi opiniami czytelników serwisu. Redakcja zastrzega sobie jednocześnie prawo do usuwania komentarzy zawierających treści niecenzuralne, rasistowskie, antysemickie, nawołujące do przemocy, obraźliwe w stosunku do osób uczestniczących w dyskusji, osób publicznych, instytucji itp., komentarzy nie związanych z tematem artykułu, zawierających treści reklamowe, czy też treści znacząco odbiegające od ogólnie przyjętych norm społecznych.