UWAGA ksiażka! # Psychologia rzutów karnych… * Pisanie o karnych rozpoczęli dziennikarze. Henryk SIEŃKO: – pisaliśmy pod tytułem „Przekleństwo 11 metra!” « Lubelska Piłka - Wszystko o piłce nożnej na Lubelszczyźnie
romek
poniedziałek, 7 maja 2018, 16:07

UWAGA ksiażka! # Psychologia rzutów karnych… * Pisanie o karnych rozpoczęli dziennikarze. Henryk SIEŃKO: – pisaliśmy pod tytułem „Przekleństwo 11 metra!”

Rzuty karne rozstrzygały o najważniejszych tytułach w piłce nożnej, decydowały o chwale lub upadku wielkich graczy. Daniel Memmert i Benjamin Noël, znakomici niemieccy psychologowie sportu, przeanalizowali kilka tysięcy rzutów karnych, żeby znaleźć odpowiedzi na pytania nurtujące kibiców na całym świecie. Czy sfaulowany gracz powinien sam strzelać „jedenastkę”?

Czy ma znaczenie ład wykonywania rzutów karnych? Czy gospodarze meczu są uprzywilejowani? Jak powinien się zatrzymywać bramkarz? W którą ilość bramki strzelać najlepiej? Autorzy rozłożyli karne na czynniki pierwsze. Dzięki świetnie dobranym przykładom, intrygującym badaniom i zaskakującym wykresom pokazują rzuty karne jako skomplikowaną, ale równolegle pasjonującą grę między bramkarzem i strzelcem. Co więcej, czynią to w sposób jasny i zrozumiały nawet na rzecz tych, którzy interesują się piłką nożną jedynie przy okazji dużych wydarzeń.

Bez wątpienia przeciwnie zaś po 11 metrów powinien zaczerpnąć każdy, kto uważa się za prawdziwego pasjonata futbolu.

+++

PS. Zastanowimy się, czy nie przypomnieć naszej publikacji (?)… / EURO 2016 (29) @ Henryk Sieńko * Przekleństwo jedenastego metra! * Karne niszczą piłkę… Moja propozycja – losowanie w 90 minucie i SAM NA SAM, albo PUDŁA w poprzeczkę lub słupek!

 

 


Dodaj komentarz

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są tylko i wyłącznie prywatnymi opiniami czytelników serwisu. Redakcja zastrzega sobie jednocześnie prawo do usuwania komentarzy zawierających treści niecenzuralne, rasistowskie, antysemickie, nawołujące do przemocy, obraźliwe w stosunku do osób uczestniczących w dyskusji, osób publicznych, instytucji itp., komentarzy nie związanych z tematem artykułu, zawierających treści reklamowe, czy też treści znacząco odbiegające od ogólnie przyjętych norm społecznych.